• اخبار روز
  • سیاسی
    • مجلس
    • دولت
    • احزاب و تشکل ها
    • سیاست خارجی
    • دفاعی امنیتی
    • برنامه‌های ویژه خبری
  • بین‌المللی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • اخبار ورزشی
    • فوتبال
    • ورزش زنان
    • دیگر ورزش ها
  • زاویه دید
مرکز تحلیلی رافق
  • اخبار روز
  • سیاسی
    • مجلس
    • دولت
    • احزاب و تشکل ها
    • سیاست خارجی
    • دفاعی امنیتی
    • برنامه‌های ویژه خبری
  • بین‌المللی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • اخبار ورزشی
    • فوتبال
    • ورزش زنان
    • دیگر ورزش ها
  • زاویه دید

از مرداد ۱۴۰۵، ماهیانه ۲ رام قطار به خطوط مترو اضافه خواهد شد/ امضای تفاهم‌نامه برای راه‌اندازی خط ۱۱ مترو

شهردار تهران اعلام کرد که از مرداد سال آینده، هر ماه دو رام قطار به خطوط مترو اضافه خواهد شد و از فصل پاییز، قطعات لازم برای مونتاژ داخلی نیز به کشور وارد...

آذر ۱۵, ۱۴۰۴
2 بازدیدها
چاپ
0 دیدگاه ها

شهردار تهران اعلام کرد که از مرداد سال آینده، به طور ماهیانه دو رام قطار به خطوط مترو اضافه خواهد شد و از پاییز، قطعات لازم برای مونتاژ داخلی به کشور وارد می‌شود.

به گزارش مرکز تحلیلی رافق، آیین بهره‌برداری از دو رام قطار تولید داخل امروز، شنبه ۱۵ آذرماه ۱۴۰۴، در کارخانه واگن‌سازی تهران برگزار شد. این مراسم با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران، محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مسعود لطفی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران، نعمت‌الله فرزان‌پور، مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه، و علیرضا شیخ‌طاهری، مدیرعامل شرکت واگن‌سازی تهران برگزار گردید.

زاکانی در این مراسم با اشاره به ورود دو رام قطار جدید به خطوط ۶ و ۷ مترو، گفت: هر یک از این خطوط دارای ۱۰ رام قطار هستند و با اضافه شدن این رام‌ها، زمان حرکت قطارها به طور متوسط دو تا سه دقیقه کاهش خواهد یافت که این امر ظرفیت مناسبی برای جابه‌جایی مسافران فراهم می‌آورد.

وی همچنین به افزایش ۵۱ کیلومتری طول خطوط مترو تهران در دوره ششم مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: در آغاز فعالیت ما، طول خطوط مترو ۲۵۹ کیلومتر با ۱۴۱ ایستگاه بود. اکنون این طول به ۳۱۰ کیلومتر و تعداد ایستگاه‌ها به ۱۶۱ ایستگاه افزایش یافته است. تا پایان سال جاری، سه ایستگاه دیگر و بخشی از خط جدید در جنوب خط ۶ افتتاح خواهد شد تا مترو به شهرری برسد.

زاکانی در ادامه افق پیش‌روی متروی تهران را ترسیم کرد و گفت: در حوزه زیرساخت، قراردادهای تکمیل خطوط ۲، ۴، ۶ و ۷ در حال انجام است و قراردادهای ساخت خطوط ۷، ۸، ۹ و ۱۰ نیز به امضا رسیده و کار در برخی بخش‌ها آغاز شده است. هم‌اکنون عملیات تونل‌زنی خط ۱۰ در حال انجام است، خط ۹ تجهیز کارگاه شده و زمین‌های خط ۸ نیز تحویل داده شده‌اند. تفاهم‌نامه خط ۱۱ نیز امضا شده و امیدواریم در اولین فرصت، به ویژه امسال، قرارداد آن منعقد و کار آغاز شود.

وی افزود: هدف ما این است که طول خطوط مترو از ۳۱۰ کیلومتر به حدود ۴۹۸ کیلومتر و تعداد ایستگاه‌ها از ۱۶۱ به ۳۳۰ ایستگاه افزایش یابد. این افق برای پنج سال آینده متروی تهران ترسیم شده است.

زاکانی دستاوردهای چهار سال گذشته را نتیجه تلاش‌های مجموعه مترو، حمل و نقل و حمایت‌های شورای شهر دانست و تصریح کرد: تجربیات به دست آمده با مدل‌های جدید تأمین مالی، سرعت کار را افزایش داده است. نقش بانک‌ها، به ویژه بانک شهر، در چهار سال گذشته و همچنین در پنج سال آینده در تحول زیرساخت حمل و نقل ریلی بسیار حائز اهمیت است.

شهردار تهران در ادامه به برنامه‌های توسعه ناوگان مترو اشاره کرد و گفت: در ۲۵ سال گذشته، ۱۳۸۱ واگن در خطوط مترو تهران مورد استفاده قرار گرفته است. برای توسعه ناوگان، قراردادهایی از دهه ۹۰ شامل ۶۳۰ دستگاه در سال ۹۷ و ۱۱۳ دستگاه در سال ۹۸ منعقد شد که به سرانجام نرسید و عملیاتی شدن این قراردادها از حدود دو سال پیش آغاز شده است.

زاکانی با تشریح برنامه‌های نوسازی ناوگان، افزود: قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن با ۲۵ درصد افزایش و اضافه شدن ۲۸۰ واگن دیگر پیگیری شده است. تا پیش از این، سهم داخلی‌سازی واگن‌ها ۳۰ تا ۳۵ درصد بود، اما در برنامه جدید، ۱۷ رام قطار ۷ واگنه به طور کامل از امسال تحویل می‌شود و از مردادماه نیز کار سرعت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در بخش توسعه مترو، ۱۰ رام در قالب قطعات وارد و در واگن‌سازی مونتاژ خواهد شد. همچنین ۶۳ رام قطار ۷ واگنه نیز در داخل کشور ساخته خواهد شد و در مجموع ۸۰ رام در واگن‌سازی تهران تولید می‌شود.

زاکانی با بیان دستاورد این برنامه گفت: افتخار ما این است که سهم داخلی‌سازی را از ۳۰-۳۵ درصد به ۵۵ درصد افزایش خواهیم داد که این ۲۰ درصد ارتقاء محسوب می‌شود. کار جدی در دو سال گذشته با سفر به چین و ایجاد زمینه مشارکت در انتقال تکنولوژی انجام شده است و امروز خطوط تولید هوشمند در کشور آماده بهره‌برداری است.

وی در پایان با اشاره به قرارداد ۱۰۷۱ واگن جدید اعلام کرد: از مرداد سال آینده، ماهیانه دو رام وارد خواهد شد و از پاییز، قطعات برای مونتاژ داخلی به کشور می‌آید. در مجموع، ۵۵ درصد تولید داخل خواهد بود که با انتقال تکنولوژی ساخت بوژی، افق جدیدی در ساخت واگن مترو ایجاد خواهد شد.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله

برچسب ها:

توسعه حمل و نقلقطارهای جدیدمترو تهران
اشتراک در
وارد شدن
اطلاع از
guest
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین اخبار ایران

سیاستگذاری توسعه‌ای بدون دیدگاه زنانه ممکن نیست
دعوت از زنوزی برای حضور در کمیته اخلاق
جشنواره تولیدات موبایلی هفت‌آسمان و هفت‌حوض در منطقه ۸ آغاز شد
پرسپولیس: قهرمان جدید فوتبال ایران
درصد پرشدگی سدهای تهران به جز سد طالقان تنها ۳ درصد گزارش شده...
محکومیت دو باشگاه لیگ برتری فوتبال توسط کمیته وضعیت
دعوت از ۱۹ بازیکن برای حضور در اردوی تیم ملی فوتبال ساحلی
موازی‌کاری در مدیریت حریم، تنها منجر به افزایش هزینه‌ها می‌شود
تحولات چشمگیر در حوزه دانش و فناوری نیروی هوایی
دربی دیگر جذابیت خود را از دست داده است/ ضرورت آماده‌سازی تیم ملی...
آغاز تولید متروباس‌ها از هفته گذشته؛ ورود نخستین محموله اتوبوس‌های بی. آر. تی...
حمله پهپادی در سودان، جان ۷۹ غیرنظامی از جمله ۴۳ کودک را گرفت

خبر ورزشی

دعوت از زنوزی برای حضور در کمیته اخلاق

پرسپولیس: قهرمان جدید فوتبال ایران

محکومیت دو باشگاه لیگ برتری فوتبال توسط کمیته وضعیت

دعوت از ۱۹ بازیکن برای حضور در اردوی تیم ملی فوتبال ساحلی

دربی دیگر جذابیت خود را از دست داده است/ ضرورت آماده‌سازی تیم ملی برای جام جهانی ۲۰۲۶

مرکز تحلیلی رافق؛ جایی برای فهم دقیق‌تر مسائل روز و دسترسی به تحلیل‌های منسجم، مستند و قابل اعتماد.

کانال ایتا

خبر فوری

پرسپولیس: قهرمان جدید فوتبال ایران

درصد پرشدگی سدهای تهران به جز سد طالقان تنها ۳ درصد گزارش شده است.

دسترسی سریع

  • اخبار روز
  • سیاسی
    • مجلس
    • دولت
    • احزاب و تشکل ها
    • سیاست خارجی
    • دفاعی امنیتی
    • برنامه‌های ویژه خبری
  • بین‌المللی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • اخبار ورزشی
    • فوتبال
    • ورزش زنان
    • دیگر ورزش ها
  • زاویه دید

مجوز ها

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز تحلیلی رافق است. و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
تهیه و تولید: رافق
wpDiscuz